پرواز ایران

با بلیط هواپیما سیستمی و چارتر شهر های مختلف و روش های خرید ارزان بلیط هواپیما آشنا شوید.

Cistern Basilica - جالبترین نقطه در شهر

صدها مخزن باستانی ممکن است که در زیر خیابان هاو خانه های استانبول پنهان شده اند. از میان دو نفری که برای عموم آزاد است ، مخزن باسیلکا (Yerebatan Sarnıcı) بزرگترین و غیرمعمول آموزش جاژبه گردشگری استانبول است. رهبر جیمز باند ، که مجبور می شود خود را از طریق مخزن زیرزمینی استانبول در روسیه با عشق بوستراند ، می تواند در جنگل صدها ستون مرمر قدم بازدید و در یک روز روز با تابستان از خنکای زیر زمینی کند.

کلیسای جامع زیرزمینی

f:id:blithavapeyma:20200802144431j:plain

Cistern Basilica

ورودی آبشار باسیلیکا استانبول از خیابان Hagia Sophia در کنار خیابان است. این ظرف بزرگ آب زیرزمینی در زمان سلطنت امپراتور جاستینیان اول در سال 532 برای تأمین نیازهای آب قصر بزرگ ساخته شد. این مهندسی شگفت انگیز فقط بار دیگر تأیید می کند که اینها میراث امپراتوری بیزانس بودند.

Basilica Cistern که نام خود را از باسیلینای الیوس گرفته است ، 143 متر طول و 65 متر عرض دارد. این سقف توسط 336 ستون مرمر ، عمدتاً به سبک یونی یا كورینتیایی پشتیبانی می شود كه هر كدام 9 متر طول دارند. در فواصل چهار متر قرار دارند و در 12 ردیف از هر 28 ستون قرار گرفته اند.

این مخزن می تواند 80.000 متر مکعب آب را در خود نگه دارد ، که از مرکز توزیع آب Eğrikapı در جنگل بلگراد ، در 19 کیلومتری شهر آمده است. این آب از طریق قنات والنس 971 متر به طول 971 متر (Bozdoğan Sukemeri) و قنات مائولووا به طول 11.545 متر (Mağlova Sukemeri) که توسط امپراطور جوستینین اول ساخته شده است به مرکز شهر منتقل شد.

این مخزن قرنها به فراموشی سپرده شد و تنها در سال 1545 توسط پیتر گلیوس فرانسوی توسط فرانسوی مجدداً کشف شد. وی ضمن تحقیق در آثار باستانی بیزانس در این شهر ، متوجه شد که مردم این محله نه تنها با پایین آوردن سطلها از طریق سوراخ های زیرزمینهای خود ، فقط یک آب نگه دارند. آنها به طرز معجزه‌آسایی گاهی اوقات ماهی را نیز به این شکل گرفتار کردند.

بازدید از مخزن باسیلکا

f:id:blithavapeyma:20200802144607j:plain

مخزن باسیلکا

پس از تمیز کردن و احیای مخزن باسیلیکا ، شهرداری کلان شهر استانبول در سال 1987 آن را به روی عموم مردم افتتاح کرد. پس از فرو رفتن به تأسیسات آب زیرزمینی از طریق پرواز از پله ها ، بازدید کنندگان می توانند با پیاده روی در بتن های بتونی راهپیمایی کنند و از نورپردازی فرومایه و خنک لذت ببرند. درجه حرارت

اطمینان حاصل کنید که تمام راه را به گوشه سمت چپ مخزن سمت چپ ، برای دیدن دو سر Medusa می روید. هر دو سر به طور اتفاقی به عنوان پایه ستون مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از آن به صورت وارونه قرار دارد و دیگری به طرف خم شده است. هر دو موقعیت آنها به عنوان منشاء خود تا به امروز یک رمز و راز باقی مانده است ، اگرچه شایعات حاکی از آن است که بازیافت شده از یک ساختمان عتیقه در اواخر دوره روم.

مدوسا ، یک پوره دریایی ، زیباترین از سه خواهر گورگون بود. وی توسط پوزیدون در حكم قرار گرفت و در معبد آتنا به او عشق ورزید. آتنا با خشمگین ، مدوزا را به جای موهایی به مارهای وحشی هیولایی تبدیل کرد ، که چهره ترسناک می توانست چشم اندازهای خود را به سنگ تبدیل کند. او هنگام خواب توسط قهرمان پرستوس ، كه پس از آن از سر خود به عنوان اسلحه استفاده كرد ، تا زمان دادن آن به الهه آتنا برای قرار دادن در سپر خود ، سر بریده شد.

پیش از این که با پوزیدون همراه شد ، دو سر از بدن او هنگام سرخ شدن از او چشیده شد. یکی ، پگاسوس ، یک اسب بالدار بود که بعدها توسط بلروفون کج شد و به او کمک کرد تا دزد دریایی را بکشد. دیگری ، کریسور شمشیر طلایی ، امروز نسبتاً ناشناخته است. در دوران باستان کلاسیک و امروزه ، تصویر رئیس مدوسا در دستگاه شیطانی جلوگیری می کند.